Mitt lag -Ditt lag

Skrattade så jag höll på att falla av stolen.

Tack tjuvlyssnat.se för att ni lyser upp min vardag!

Om vikten av en öl

På perrongen, tåg mot Alvesta.

En man ~40 med svart kostym och slips står och väntar på tåget. En alkis observerar honom.
Alkisen: Jaha så du jobbar med nåt viktigt, du!
Mannen ignorerar alkisen.
Alkisen: Öh? DU! Vad jobbaru med? Nåt viktigt kan jag tänka mig. Du ser viktig ut. Mycket viktigare än mig.
Mannen fortsätter ignorera alkisen.
Alkisen: Skaru på nåt viktigt möte nu eller? Va? Vara viktig på ett möte med andra viktiga snubbar i kostym, va?
Mannen: Jag ska på begravning.
Alkisen: Jaha, men du som är så jävla viktig har väl råd att köra bil till den där VIKTIGA begravningen, va?
Mannen: Jag är vaktmästare?
Alkisen: Åfan.. Vill du ha en öl? Du får en öl av mig. Klart du ska ha en öl.
Mannen (eftertänksamt): Ja, det vill jag faktiskt jävligt gärna ha.


 


 




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0