Mordernisering?

jag vet att ni kommer ihåg dem, jag vet att ni saknar dem.
Dom kunde lära oss allt, bota alla skräcker, vara förklaringen vi så väl behövde.
Visst, ni vet vad jag pratar om.
Pixie-böckerna!
 
Nu för tiden tror jag dock att förlagen behöver uppdatera sina tittlar lite. Får inte ni kära läsare också en känsla av att i tillägg till Linda går till tandläkaren och Bertils första flygresa så behöver dagens små något mer i tiden. Något nyttigt. Något som förbereder dem för den verklighet som väntar dem där ute.
Jag har därför mailat vårt lands största barnförlag med några förslag på titlar som jag tror skulle bli potentiella storsäljare.
Eller vad sägs om tex Saras lär sig om övergrepp. Kalle hälsar på pappa på kåken eller kioskvältaren Ali och sosstanten?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0