Fantastisk förändring

Från tvetydigt hungrande
Okonsekvent uppvaktande
Illa dolt trånande och med en vilja att säkra framtiden.

Till nervös och rent fjantig ignorans
inom en tidsrymd kortare än känslor svalnar.

Intressant, inte sant?

Undrar vem som leder och styr, eller vad du tror..
Inte för att det verkar värt att fråga,
misstänker att det är gamla mönster som spelar in..

Undrar hur vilsen du egentligen är?

Det mest skrattretande är kanske de gnistrande leenden jag får från din omgivning. Kvinnlig falskhet med fasad åt ett håll och gliringar och glåpord när ryggen är vänd...?
..eller är det helt enkelt fler som inte riktigt förstår vad som försiggår?

Lutar mig tillbaka och låter det hela underhålla mig i periferiet som en utdaterad svartvit komedi alltmedan mitt liv fortsätter med säkrare och bestämda steg.

(Alltid med den stickande kliande funderingen vad som egentligen var, vad som hände och var vi egentligen står.. enligt dig.)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0