Ok vakna nu. Lite regelrätt gallskrik kanske hjälper!?

Jag behöver inte säga mer än att vi sitter i sveriges bästa studentstad, bor innom ett bostadsföretag som inhyser en mycket stor del av universitetets studenter, och om man som många med mig valt bort den föråldrade och svindyra fasta telefonen erbjuds en tjänst som motsvarar 90-talets modemutbud som ENDA uppkopplingsmöjlighet.

Kvoten (ja ni läste rätt, internet är KVOTERAT här) höjdes just med 100%
Jippiie tänker ni.
Helt jävla otroligt tänker jag.
24Gb/30 dagar är den mängd trafik vi tillåts använda, sen blir det tilläggsavgift, i 100kronorsklassen!

Det komunala bolag som har monopol på internettjänsten har även fått monopol på de nybyggda husen på Liljansberget precis utanför universitetet.. och där har inte någon fast telefon installerats!

Min slutfråga är; Hur dyrt skulle det vara för en av detta föråldrade skitföretags konkurenter att anställa en jurist, (vilken säkerligen skulle bli villigt assisterad av hundratalet juridikstuderande) och åtala skiten ur dom för konkuransbrott?? Och vilken publicitet ska få de lata kommunalpolitikerna att inse att internet kommit lite, lite längre än outlook (f.ö ansett som det program som är ansvarigt för flest virusangrepp. GO G-MAIL!) och hemsidor...

Webradio? Streamad film? Trailers? Web-tv?
-LAGLIGT, men lååååångt ifrån åtkommligt för oss med Kommunicera som enda möjliga leverantör.

HATA KOMMUNICERA

Läs detta: http://skippakvoterna.wordpress.com/

och skriv sedan på här: http://www.petitiononline.com/0Kvoter/









Kommentarer
Postat av: Väninnan

Kanske det kanske. Det beror på hur mycket fritid jag måste offra för hur många öl serru
Och vilken öl, jag är dessutom kräsen ;)

2007-05-08 @ 16:38:22
URL: http://ceciliasynd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0