Periodare

Ja ja vet, jag spottar ur mig ett par inlägg och sen är det tyst igen, men det är lite så jag fungerar.
Och så var det det där med att jag börjat fundera lite på vilka ni alla är som faktiskt tar er tid att gå in och läsa mitt svammel. Vissa gör det fast de inte borde, och om jag inte sagt det till er personligen så säger jag det här, gillar ni inte vad jag publicerar, läs inte!
Jag skulle mycket väl kunna sätta mig och spy galla över människor i min närhet som gjort mig illa, eller fördömma beteenden jag finner förkastliga, det är ju det som är hela grejen med den här bloggen. Jag kan säga vad jag vill känner och tycker, utan att bli avbruten och utan att du behöver lyssna.
Mitt under allt detta så hoppas jag att ja underhåller er lite.
I alla fall vissa av er.

Har haft en ganska produktiv vecka, en hel del plugg gjort och bra träningar. Nu i helgen har jag haft celebert besök av en riktigt kär gammal vän från min forntid..
Fredagen en helt gaaaalen utgång, vi började med krogkrubb på stan och ölprovningar, sen en mycket bra pinot noir hemma hos mig innan vi besökte samtliga uteställen på campus. En orgie i redbull, koffein, litervis med sprit och allsköns hyss hade bara tagit sin början... Behöver jag säga mer än att epuben hade slut på fyror vid vår första beställning? Tack alla ni underbara som jobbade då!
Lördagen jobb på corona.  En ok kväll med snälla fyllon och en del trevliga stamkunder.
Å ja.. visst ja. Jag vann en ipod till. Japp thats right. Jag är tydligen en så charmerande och bra säljande bartender att hittills inte bara en utan två oberoende redbull-representanter tyckt att jag behöver lite extra driks i form av två sprillans nya ipod shuffle... man tackar.
Och ja vet vad ni tänker, "drikshora, att han ska flörta och hålla på med gästerna hela tiden, får telefonnummer och skamliga förslag vareviga kväll..."
-Men faktum kvarstår. Två olika representanter från ett oberoende bolag som är vana att bedömma och uppskatta säljare på alla nivåer innom branshen har båda tyckt att just jag är någon som borde visas extra uppskattning för min bra service,min säljteknik och min promotion för deras produkter.
...Tänk om de över mig i kjedjan kunde se samma sak.

I övrigt?
Inte mycket. Caveman på ingång nästa vecka och omtenta på lördag.
Återsparkssittning den 30e. Lina är bjuden. Man kanske skulle ringa och höra om hon vill bli min bordsdam? Skulle behöva någon som ger mig lite säkerhet istället för den senaste soppan som mer eller mindre konkluderas som att mekanik oftast fungerar bättre att slå på och av. Och vid det här laget har väl ett helt gäng nya inhandlats. Kanske den nya blondare, längre kan hjälpa till?
Dont shit in my yard, I'll smell it.


Jag vill inte avsluta med bitterhet mot ngn som tydligen inte är värd att hetsa upp sig över men jag har faktiskt inte så mycket mer att säga just nu, så helt oredigerat så slänger jag upp den här smörjan. För det är det jag gör. Skriver av mig, delar ut. Att ta del är sen ert aktiva val.


Ta hand om er.




Kommentarer
Postat av: Jamilla

Coolt med ipods! Och vad gäller drickshora, är inte det en del av att vara bartender? Att serva kunderna och få dem att känna sig välkomna och uppskattade?

2007-11-18 @ 23:39:34
Postat av: Helena W

Jag gillar att följa ditt flum ;-)

2007-11-20 @ 19:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0