Förvirrad ordmärkare kliar sitt huvud..



hmm
Jag var inte på Prideveckan.
Jag är inte väldigt insatt i debatten, men visstnog intresserad.
Jag är också förvirrad.

En aspekt som i sin absurditet är så underhållande att det är gernant är benämningsfrågan.
Hörde för en tid sedan ett strålande inslag i p3 angående det hela, med tillhörande sång och allt.
Frågan handlar alltså om vad bögar, Flator, Lesbiska, Homosexuella, Transpessoner, Transsexuella och de övriga minoritetsgrupperna ska kallas med ett gemensamt namn.
Bokstavskombinationerna haglar värre än i förklaringshysterin över ohanterbara småkriminella ungjävlar.
HBT, HBTQ.. allt vad det nu är..
Hur en vanlig medborgare ska hålla koll på allt detta helt klart inte lätt..

Snubblade på dessa brydderier efter ett besök på Deep Edition som i ett inlägg skriver följande;
"Och tyvärr en för snäv, eftersom det knappast bara är kristdemokrater som har en sån unken syn på HBT och transsexualism som visar sig i könstillhörighetsutredningen"

Orelevant för ett annars bra inlägg, men jag hade fått för mig att HBT stod för just Homosexuella, Bisexuella och Transpessoner.. inkluderas då inte transsexuella i det begreppet?

Och egentligen.. spelar det någon roll?





Kommentarer
Postat av: Jerry

Nej, det spelar ingen roll. Många gillar att problematisera det hela. Kärlek kan givetvis också vara problematisk, men då är det på en helt annan nivå...(;-)

2008-08-09 @ 12:36:00
URL: http://jerbaz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0