On my way..

Blev en dag som försvann... Hårddisken bråkade med mig lite till men jag fick iaf med mig lite musik, resten får jag väl ladda ner i Portugal. Lyckades även lägga över en film på datorn som jag ska försöka se på bussen ikväll.. men man kan väl ge sig fan på att batteriet kommer dö 10 min från slutet ;)

Åkte tidigare till Sthlm för att återse en kär gammal vän, Caveman. Som vanligt känns det som om det var igår vi sågs även om våra liv blir mer och mer olika och vi tycker fruktansvärt olika i vissa frågor så är det en vän att lita på i vått och torrt. Tyvärr tappar man dock mycket av naturligheten när man ses allt för sällan och våra möten blir mer uppdateringar än att kanske ha tid att verkligen umgås. Trevligt som fan var det i vilket fall som helst och vi skiljdes med ett löfte om att han skulle kolla närmare på att komma ner och hälsa på till sommaren. Weeehiiiii! One of the boys! Det är special!

Nu sitter man då här, på ett internetkafé på busscentralen, med enorm packning och en redan värkande rygg. Trots det börjar dock den gamla känslan infinna sig. Känslan av att vara på väg, Känslan av äventyr, känslan att man skulle kunna hoppa på vilket som helst av de tåg och bussar som omger mig och bara vara fri.
Har först nu insett hur mycket jag behövde den här ledigheten och hur bra jag mår av att ha alla mina tillgångar praktiskt packade och vara PÅ VÄG...
Lika bra som jag mår av att äntligen ha en egen lägenhet, egna möbler och en någorlunda fast punkt.
På ett sätt är det samma sak. Bara det att nu är JAG den fasta punkten :)



I have understod that not everybody understands my confused travelplans, so I have been asked to clarify:

Tonight I'm leavning with nightbus to Oslo, then another short busride to Kongsberg (a skiiresort)
There I will spend a week with a mad friend I met this summer while on my bike-tour of Norway. It will be boarding party (on a budget..) and a lot of good times!
After that I leave to Germany and a former Achill-colluege that I have not seen since st.Patricks last year! Everything is organised and I am so grateful I dont know how to return it all! STAR!
A few days later I am flying to Faro, a little place in the southern Portugal where I have two or three days to aclimatize before leaving for Lisabon by train. Hopefully I'll get some surfing in already in the first day so that I know just how much worse than O.T I am.. (quite a lot judging from his latest pic's..)

The 17th the welcomemeeting will take place and after that I put my trust in the Erasmus-officials hands. We have no money, no appartment and NO CLUE.

I look forward to it!

Now its time to get going, when I have a chanse I'll upload a pic of me with all the bags on me, I look hillarious!





Kommentarer
Postat av: Helena W

Lycka till med allt!

2008-02-06 @ 13:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0