Arbetsdag

När mor slår klorna i en står friheten brevid.

Skämt åsido så har vi en liten arbetsbag här ute i uppväxtbyggden, än så länge har vi rensat tre avlopp, tinat lite gammal fisk, påbörjat kok av kungskrabba samt ska snart sätta oss och köra en storrensning/uppdatering av dator och gps.
Inte helt fel att ha ngt att pilla med när man är här hemma och drar benen efter sig.

Tydligen så har nyheten att jag är i stan spritt sig som en löpeld. Hann knappt lämna åre by så hade jag ett meddelande på telefonen med en förfrågan om jag kunde "catera" en fest nästkommande helg.. Till på köpet var uppdragsgivaren en kär gammal vän tillika återfödd kändis, så hur skulle man kunna tacka nej? (Se inlägg If you got it once, you never lose it.) Ska bli kul att privatjobba lite, och som ni alla vet är det knappast gratis att ta sig så här lång semester och flänga runt på diverse nöjen..

Igår klev man även in och gjorde ett gästspel på sin gamla arbetsplats Fyrishov. Tänka sig, här kommer man hem och ska bara sticka in näsan för att säga hej, vad händer? Jo man får genast en lista med lediga pass tryckt under näsan och en penna i handen. Kul att man fortfrarande är uppskattad!
Passet gick finfint och humoristiskt nog fick jag visa runt en nyanställd lite på kvällen... Jag som inte gjort ett arbetspass sedan 2005.. På vissa ställen är det lite som förändrar sig..

Ska tillbaka på torsdag och jobba en kväll till. Härligt att veckan börjar få lite struktur och man får prata med lite gamla vänner och känna att man fortfarande tillhör den här staden lite iaf.

Om vi nu bara kan styra upp ett Stockholmsbesök för att träffa Jo och kanske även M så är veckoplanen fullgjord. Var allt för länge sedan jag såg båda, och kanske hade det varit lite kul om de fick träffa varandra.. ;)

Vill även försöka få till en utgång på fredag om det finns nog med intressanta intrensenter, så om du är sugen, skicka ett mess vettja. Bj eller nation spelar ingen roll, har fortfarande kvar mitt gamla Värmlandskort ;)

Ta hand om er så uppdaterar jag säkert snart igen.. Det är ju som lite av en favoritsyssla när man befinner sig härute i lugnet..

Mot nya äventyr!
(Typ vittja musfällor på vinden..)







Kommentarer
Postat av: Thom-ass

vad är det jag ser..? tillbaka på hovet?? skulle kunna vara titeln på en skräckfilm eller nått. men det var chill alltså?

du, hade jag varit i staden så hade jag såååå varit på en utgång eller 7. men jag förstår verkligen nu vad du har sagt tidigare, att när man lämnat uppsala så är det svårt att känna sig så pass hemma när man är tillbaka för att kunna göra allt. jag vette fan vad jag hade gjort där om jag var tillbaka idag. de man känner som bor kvar lär ju ändå bara jobba.

hur länge blir du kvar där då? skriv ett mail eller nått med en update om allt. lär ju inte vara allt för långt kvar tills du åker heller. kanske kan lyckas skype'a nån kväll med. jag kan testa logga in ikväll när jag kommer hem från jobbet, typ 4 svensk tid skulle jag tro.

simma lugnt

2008-01-30 @ 03:54:16
Postat av: leila

låter extremt spännande=)

2008-02-01 @ 18:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0