Glasklart!

Då jag haft problem med att infoga html (se tidigare inlägg) så skrev jag detta meddelande till supporten;

"Firemonkey.blogg.se wrote:
Vid försök att infoga html kommer "klar"-knappen endast upp som text, ej som en "knapp" Och föjdaktligen kan kod ej infogas.. Har försökt vid olika tillfällen i två dagar nu.. "

Svaret kom redan dagen därpå.. och ja.. Glasklart vad mitt problem var, right?

"Hej, Du behöver klicka på "Ändra redigerare" för att ta bort inlägg verktyg menyn.
Kopiera kodbiten i inlägget själv och klicka på Spara och publicera.
Fler frågor och svar hittar du på faq.blogg.se.
Mvh Nina,"

Tack Nina.

Då vet jag...

Ta bort inlägg -vad då?? Och om "verktyg menyn" säger mig lika mycket som korvsoppa?
Kopiera kodbiten i inlägget själv.. (i motsats till att få någon annan att göra det då lr?)
Seriöst, jag är kanske inte den bästa på kodning och IT i största allmänhet, men jag tvivlar starkt på att jag är en av de minst kunniga här på blogg.se


Efter lite egna experiment kom jag fram till att det Nina försökte säga var;
"Du behöver inte använda funktionen "infoga HTML" utan kan kopiera in koden direkt i inlägget genom att använda ctrl+v."
Vad den första raden i hennes svar ska syfta till är dock för mig fortfarande oförståligt.. Troligtvis har det något med en uppdatering att göra.. men ja..
Glasklart var det ju iaf..




(Bilden stulen av; Rubinum )




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0