Måndag.. eller var det Tisdag?

En plan om att faktiskt sova går i stöpet på grund av de gudomliga lockelser som oproduktivitet och stadens änglar har att erbjuda.
Morgonpromenaden i den råa lite kalla höstluften blir längre än vanligt, men väl värt mödan.
Stående frukost med byggarbetarna innan jag med släpande steg når universitetet och mitt alldeles egna kaffé-biträde. Dubbel kaffe, ingen mjölk och inte de vanliga två stora påsarna socker som folk annars inmundigar här nere. Hon vet hur jag vill ha det.

Slår mig ner i det ännu lugna och tysta kaféet, nyhetskanalen pratar på med en allt för avancerad grad av portugisiska för den tidiga morgonen så jag slår på laptopen och klickar mig fram till Financial Times.
Men icke.
Det slår mig plötsligt hur enormt fort vi blivit totalt beroende av denna ständiga uppkoppling.
Allt som behövs för att man ska sitta där med händerna i knät och stirra ut i tomma intet är att en router är nere, eller gud förbjude, att internet, likt vårt financiella system skulle krascha...
Värt att tänka på i morgontimman..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0