Punctuality is a sin in the land of the people without initiative

Mekanikerna som lovade öppna vid 8 har strax innan kvart i 9 ännu inte slagit upp portarna.
Jag är föga förvånad, bankar lite tafatt på den stängda plåtdörren och tänker stilla; bara inte fasaden ramlar samman.
Ingen öppnar men en man på andra sidan gatan upplyser mig om att de möjligtvis går att få tag på vid halv 10..
Portugal är fantastiskt.
Till på köpet är jag föga övertygad om att det faktiskt var packningen i givaren de bytte igår som läckte olja.
Nåväl, den går väl så länge den går, min älskade Bassmobile.
Jag ser mig omkring och undrar precis var de hade den vida berömda geten fastkedjad..
Ett ganska originellt husdjur kan tyckas, även för smutsiga, oansvarsfulla mekaniker..
Men jag har för länge sedan slutat förvånas, ungefär på samma sätt som jag slutat hoppas.
Slutat ha minsta tro på att en utlovad leverans ska komma i rätt tid, ett pris vara det som på förhand utlovats, eller att någon skulle ta ansvar för sitt jobb, sitt företag eller sina kunder.
Så fungerar det helt enkelt inte.
Lite som i Asien.
Fast med högre priser.
Och utan leenden.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0