Angående flykten från hönsgården (eller Blogg.se)

Skrev HÄR om något jag hittade HÄR.
Det handlar alltså om Blogg.se's eventuella stängning av bloggar och div uppmaningar att fly härifrån (av andra skäl än att det enklaste bloggverktyg verkar vara förbannat svårt att få att fungera på ett tillfredställande sätt, varken man använder sina egna eller publishme's servrar..)

Jag skickade förljaktligen ett litet mail till Blogg.se och frågade helt enkelt hur saken låg till.

"med tanke på ryktena som gått bland annat HÄR skulle jag vara mycket tacksam om blogg.se kunde komma med ett uttalande i frågan.
I övrigt undrar jag var i hela världen back-up verktyget tagit vägen?
Med vänlig hälsning Firemonkey.blogg.se

Idag plingade det till i mailboxen och detta uppenbarade sig;

"Hej, Så här ligger det till:
Det är de bloggar som är knutna till Spotlife som är eller kommer att bli avstängda från oss.
Inga andra.
Anledningen är att de har lovat bloggarna att betala för användningen av vårt bloggsystem utan reklam, men inte gjort det.
Analogi: Om du tjuvkopplar elen och inte betalar din elräkning - vad händer då?
Vi har dessutom inte stängt av någon blogg förrän de är överflyttade till annat verktyg.
Vi har gjort allt vad vi kan för att inga bloggare ska ha blivit hindrade att blogga.
Men, bedragare som Spotlife måste vi ta itu med.
Vi gör backup på två olika sätt för att säkerställa driften och återställning av bloggar.
En egen backup gör du allra bäst med: http://www.httrack.com/
ha en bra dag /roland"


Vilket måste sägas vara ett ganska vänligt och till synes uppriktigt svar.. (om man jämför med andras upplevelser av kommunikationen med Blogg.se)
Att det sen hörs lite från andra håll om att det inte alls bara är de "skylldiga" som fått smisk...
..det varken tvivlar jag på eller orkar bry mig i just nu.

Men en backup, samt en fortsatt sökning efter något bättre, och något stabilare, kanske något eget.. det är ju en mycket bra tanke för min del tror jag.







Kommentarer
Postat av: deeped

Gläder mig att Roland är något mindre kolerisk. Dock är analogin haltande då han själv gjort samma sak mot de som hade det gamla verktyget - oavsett deras ekonomiska tillstånd.

2009-02-26 @ 20:01:25
URL: http://deepedition.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0