Uppföljning..

.. på det jag skrev HÄR har nu skett.. tydligen.

Såg förbluffad denna artikel i Aftonbladet..


http://www.aftonbladet.se/temahogskola/article4579925.ab

Och föga förvånad ser jag att även andra svenska universitet strävar bakåt och vägrar ta hjälp av den nya tekniken och dess möjligheter.. nej tacka vet jag universitet som till exempel använder iTunes U där föreläsningarna finns för nedladdning och eleverna förväntas agera som vuxna männsikor även inom universitetets väggar..
Här i Sverige har vi tydligen inga sådana inom våra högre läroverk.. vuxna, tänkande, människor alltså.
(Men det har väl redan konstfack slagit frast.. )



Exempel på skolor som lägger upp sitt undervisningsmaterial för nedladdning i olika former; MIT, Cambridge, Yale, Oxford, Stanford, university of carlifornia..




Kommentarer
Postat av: Per

Tjena mannen!



Att du har gett dig in i debatten om det här var verkligen inte något jag förväntade mig. Bra argument och Good going!

2009-03-19 @ 12:07:07
URL: http://peror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0