Anna Hamilton


...Spridda första tankar om en magisk kväll....

Ljuset är dämpat, nästan mörkt.
Maten gudomlig och vinet smeker mina sinnen.
Hon är sprudlande vacker, glad och även om jag bara fått nöjet att se henne helt flyktigt förut känns det som om jag på något konstigt sätt känner henne. Publiken förväntansfull och det är nära nog fullt kring borden. Folk trivs.

..och detta redan innan hon gått upp på scenen.

De intar scenen,
Anna Hamilton, akompanierad av min gamle vän Oskar.
Spiller ingen tid.
Tre låtar spelas utan paus.

Corona har aldrig, aldrig varit så tyst.

Magin är fullständig, carisman når hela vägen till de som vördnadsfullt viskar sina order till bartendern längst bak i lokalen..

Annas lekfulla blickar och oskyldiga,busiga och på samma gång själarörande låtar äger rummet, äger tiden.

Till och med en ordlekare som jag själv sitter mål-lös och jag är ganska säker på att jag anar en tår i ögat på kusinen som sitter brevid.





Allt jag kan säga är tack. Tack Anna Hamilton.
Nu sitter jag med en mycket tillfredställd känsla i kroppen och låter Royal Crown Revue vagga mig till sömns..
(beklagar att jag bara hittade en live-version av deras underbara låt)


Anna - Jag hoppas vet att en strålande framtid ligger framför dig, och om min bluddrande mun och den här bloggen kan få någon annan att älska det du gör så hjälper jag gärna till.


http://www.myspace.com/studiohamilton

http://www.sr.se/cgi-bin/vasterbotten/program/amnessida.asp?programid=273&grupp=5594




Under kvällen efter spelningen refererade jag till en artickel/inlägg skriven av en av mina favoritbloggare inom ämnet men även över lag.
Jag har nu grävt upp inlägget, och du hittar det HÄR
Det resulterade senare även i det här


Tack till Andrea som påpekade att Annas myspace-länk inte fungerade, slarvigt av mig men det är nu fixat och det är bara att klicka sig in och njuta







Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej vännen!

Hur är denna artist funnen? I någon form av Fyndlåda för nya artister? Känns lite som en härlig mix av Miss Li, Anna Ternheim och Sophie Zellmani. Härligt, härligt, härligt.

Pz

2009-04-01 @ 10:01:44
URL: http://karleksresa.blogg.se/
Postat av: Firemonkey

Hej Andrea och tack för din underhållande blogg!

Jag är otroligt bred i min musiksmak och även om jag inte är särkillt musikaliskt kunnig så ramlar jag över äkta guld då och då.. och det är väl hur jag skulle beskriva Annas musik.

En vän till mig tipsade, som det brukar vara, men nog har jag allt en liten fyndlåda också :)

2009-04-01 @ 10:20:53
URL: http://firemonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0