Påsk

Vad som inte av mig ansetts som en högtid eller ens något speciellt, utan mest en anledning att håva in lite ob-tillägg visade sig vara bra mycket trevligare än väntat!

Först kom hon som flyttat till skokartong och Snäll och lagade påskbord till mig, medan jag satt fast i övertid på jobbet. Love them!
Galna som dom är så blev det ombytta roller, vilket resulterade i att jag och Snäll struttade runt i kjol i köket!!
En utsökt påskmiddag som visade sig räcka i flera dagar efteråt (underbart att ha i kylen när man blir panikhungrig!)
Somnade efter detta som en liten gris kan jag berätta!

Min oplanerade lediga lördag kväll fick snabbt en annan struktur tack vare en omtänksam och lätt tokig kollega som lurade ut mig långt ut i obyggden. Metropolen av absolut ingenstans visade sig vara ett alldeles ypperligt ställe, speciellt med det sällskapet!

Ett par whiskey och mycket snack gjorde klockan sen, men vad gör väl det!?
image48

Trött som en torsk gjorde man sedan sitt första natt pass, och enligt alla regler blev det ju knappast en lugn titta på tv och plugga rutiner-natt, utan snarare ett evigt rännande och väntande under tjänstgöring utanför anstalten. Även detta överlevdes och jag sitter nu och blickar ut över en blå himmel samtidigt som statistikböckerna skriker på mig och tanken på snön i söder får mig att småle.

Hoppas ni alla haft en skön helg, och vi ses väl i Uppsala!?

image41

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det var inte alls roligt att det snöade, du är elak :p

2007-04-10 @ 10:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0