Om natten, Om natten...

Perioden börjar närma sig sitt slut och jag kan inte annat är beklaga den dåliga uppdateringen under den gångna tiden.

Jag vet precis hur du har det Achlen, den enda förströelse man har när man jobbar natt är ju Internet. Tyvärr har vi ju liiiite olika arbetssituationer, varför jag nu sitter med min privata laptop och författar detta meningslösa dravel offline en söndagsnatt och inte på kåkens datorer där precis allt loggas och kollas. Nog för att jag surfar en hel del som definitivt inte har med jobbet att göra på arbetstid, men jag tänker inte ge mina chefer nöjet av att snoka i mitt privatliv hur mycket som helst.

Eller rättare sagt; jag vill fortfarande ha möjlighet att spy gul stinkande galla över den idiotiska organisation jag ser mer och mer av. Och ibland vill jag även offentligt avrätta en av de fullkomligt inkompetenta socialt handikappade kukhuvuden jag tvingas jobba med utan att detta direkt juridiskt kan spåras till mig. (Jo det finns bra kollegor också, och jag har inte sååå mycket med de värsta att göra, man e ju trots allt ganska ensam på natten, men iaf)

 

Hur som. Efter den utomordentligt svamlande inledningen måste jag ju återigen tjata om att jag ska söderut.. ehhöööö IMORRN!

Har lite grejer att hämta, en mamma att gratulera, ett möte med juristen att gå på, öl att dricka, plugg att smita ifrån, folk att träffa.. ja en hel del att stå i helt enkelt.

Därför tänkte jag ta morgonflyget ner på måndag.. MEN NEJ DÅ!

Fullbokat.

Just nu ligger 500:- tåg rätt bra till om ja kan smöra för ngn att skjutsa mig dit efter jobbet..

 

Hör av er om ni är i trakterna vänner, kommer antagligen inmundiga en del dryck i huvudstaden på måndagen och ev också på onsdagen. Har hört av lejonkungen Bono att Snapps på söder ska va ok såhär i sommartider. Annars måste jag ju berättiga terminsavgiften jag sitter och betalar år efter år genom att ta en vända på nationerna.. så som sagt, hör av er!

Återvänder med panik och tom plånbok på fredag em är det kväll..

Och sen.. japp, ni gissade rätt! JOBBAR jag hela helgen!

(Vilket är fucking TYPISKT efterssom jag så gärna hade stått där på arlanda och tagit emor Caveman när han kommer från Boliva!)

 

Nu får det vara slut på detta ordbajseri och jag ska slänga vaktdjuret i bilen och räkna tjyyyyvar. Sen sääääääääängen.

 

Må väl vänner

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0