Omplanering

For those of you that still has not heard.
I am now travelling with public transportation.
Bike fucked. Description i n swedish below, sorry folks.

Avfærd Bergen måndag morgon.
Gamla vægen (nr 7, turistvæg) mot Ulvik.
Otroliga vægar, otroliga vyer.
Lugnt tempo, njuta.
Så pløtsligt uppe på fjællet.
Får på vægen.
Bilen framfør bromsar hårt, avståndet krymper.
Lugnt sinne, bromstræningen och alla de hundratals timmarna i sadeln sitter i ryggmærgen.
Bromsar hårt.
Kænner omedelbart effekten av de dubble skivorna fram med nya belægg. Betryggande.
Slæpper något och flyttar mig till vænster før att se førbi bilen och førlænga stræckan med fri væg framfør mig.
Kramar åter åt med vænsterhanden.
Kænner bromsarna ta. Friktionen mot vægbanan.

Så blir det tyst.

Allt sker på en millisekund.

Stilla i styret, ingen friktion, inget grepp.
Jag ær på mittstræcket.

Framhjulet førsvinner under mig.
Tankarna genom huvudet på væg mot marken;

" fan, mer repor.
Å well, har ju varit dags før ett nytt stæll længe nu.
Sedan starkare, høgre i huvudet, fortfarande fritt hængande i luften.
"Rulla åt HØGER.
Fort UPP.
Kan komma bilar från motsatt håll."

Sen slår min kropp i marken med med full kraft.

Flera bilar stannar på den smala vægen. Hjælper mig upp, leder bort cyckeln.
Først efter någon minut iunser jag att jag inte kommer kunna fortsætta.
Framhjulet och styret pekar åt olika håll.
Antagligen vred sig framhjulet medan det var i luften innan det återfick friktionen mot vægbanan mellan två mittstræck.
Skjuts till Norheimsund.
Bærgningsbil.
Yammahaverkstad i byn. Tok-Flax.
Trevliga killar. Diskuterar, Tænker, Omplanerar, Sms'ar.
Buss till Bergen. Vænster fotled børjar svullna.
Pizza och øl i soffan hos brudparet igen.
Is på foten.
Tacksamhet.
Vænskap.

sen;
Smærta, stelhet.
Sova








Kommentarer
Postat av: Helena W

Ajajaj....! *Skickar uppmuntrande kram*

2007-07-18 @ 23:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0