ANAKEEEEEEE!!!

Oh my god!

Efter ett par mycket derimerande timmar i datakällaren på uni direkt efter jobbet är jag nu en ny människa!
La på ett splitter nytt Michelin Anakee på bakhjulet på Loce. Det var ingen dans på rosor, men efter att ha hissat upp honom i taket och bankat och slagit ett tag så satt det till slut där. Det nya däcket som skulle förändra ALLT.


Det syns lite så bra på bilden, men här hänger Loce med rumpan 20cm över backen.. Han såg bra dum ut!


Ni som känner mig vet att jag nästan fick lite ångest efter att ha tvingat mig själv att sälja Wagner och insett hur SJUKT mycket grusvägar det finns i norrland.. Den ångesten är som bortblåst.

Färden gick från Teg ut förbi böläng och vidare längs tjärlskadade ringlande innlandsvägar, rakt ut i den Norrländska naturen. Inget fel på greppet och inte märkte jag då av några mer vibrationer.. i alla fall inte på den dåliga asfalten. Flera grusavstickare svishade förbi, men jag gillar inte att känna mig som bambi på hal is så jag stod på.. tills jag till slut stannade.. och inte kunde motstå frestelsen längre.
Bara en liten tur tänkte jag. Framdäcket är ju fortfarande Michelin pilot road, så jag lär väl inte kunna styra någon vart... men herre gud!
Jag är i sjunde himlen.
1.750:- och jag har i stort sett en helt ny cyckel!
Värre och värre terräng avverkades och jag kände hur adrenalinet och glädjen kokade innom mig! Vilken skillnad! Nu tror jag Loce kommer att se grus varje gång vi beger oss ut för en söndagssväng.. för hade inte tanken börjat sina.. då hade jag nog fräst runt där än!
Bered dig Amiralen, för nu jävlar blir det åka av!

image106

image107
(på bliden ser d ju riktigt jämt och fint ut ;) )






Kommentarer
Postat av: Neni

Kyss mig K... :-D Ha så skoj roomie!

2007-06-14 @ 15:59:47
URL: http://jennieeriksson.blogg.se
Postat av: Anonym

ååhjag sk afå brumma!!!!

2007-06-18 @ 15:19:03
URL: http://leeilas.blogg.se
Postat av: Helena W

:-)
Hoppas att du får två veckors semester i alla fall! Ha det gott!

2007-06-19 @ 23:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0