late..

Jag hade massor att skriva, men antingen var det för länge sen jag tänkte det (minnet är bra men kort) eller allt för djup eller allt för privat, så jag nöjer mig med att publicera denna enastående humoristiska definitionen!

Sociologi
På grund av dess totala brist på samhängighet är sociologi med bred marginal ämnet framför andra. Jag gick på hundratals föreläsningar och läste högvis med sociologiskrifter utan att en enda gång få höra eller läsa ett sammanhängande uttalande. Detta beror på att sociologer vill bli betraktade som vetenskapsmän, så de ägnar större delen av sin tid åt att översätta enkla, självklara observationer till akademikerkod. Om du planerar att läsa sociologi måste du lära dig att göra detsamma. Ponera till exempel att du har upptäckt att barn gråter när de ramlar och slår sig. Detta bör du formulera som följer: "Metodisk observation av de sociometriska beteendetendenserna hos prematura individer indikerar närvaron av ett kausalt förhållande mellan markrelaterad tropism och lakrimstoriska, eller gråtande, beteendemönster." Kan du fortsätta på samma sätt i femtio eller sextio sidor, kommer du att få ett stort stipendium av staten.
-okänd akademiker


ps. det är skrämmande hur våra sinnen och humör har förmågan att byta mellan sina extrempunker på så rasande kort tid. Som att sätta eld på trögflytande kväve ungefär...
Eller frysa lava?

Skulle också vilja passa på att inflika att det är jävligt roligt när det är skoj!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du skriva så man förstår något brorsan! Hahaha! Miss you ! KRAM!

2007-03-14 @ 11:07:46
Postat av: leila

ja sjukt kul när det är skoj, skriv det på socionomiska? =) När alla de humana sinnerna infliknar i en gemnsam känsla där förhållanderna sammstämmer i de kontex de förväntas vara upplevs tillståndet som en positiv känsla där det uppstår välbehag och kramper i magen.hehe eller nått...suck..jag är inte helt inteligent idag=)

2007-03-14 @ 12:00:03
URL: http://www.leeilas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0