Den lilla tjockisen på nya uppdrag

..eller egentligen samma gamla visa som vanligt.

Vad som dock känns jävulskt positivt är att träningen verkligen kickat igång på riktigt.
Är inne på vecka 3 med bra tryck och det känns inte längre som om ja ska kaskadkräkas när ja ser mig i spegeln i gymmet. (lite lättare kväljningar bara)
Gårdagen bjöd på ett allroundpass (Bodypump) med lite extra tryck på lats, pecs och även lite skulderblad tillsammans med fröken M på gymmet. Hon var trött och söt medans undertecknad var stark och pigg (för en gångs skull)
Idag drogs det direkt från föreläsningen till gymmet och jag kompromissade lite för att komma i fas med combon, så det blev total urblåsning av pecs, samt en grym triceps sektion.
Nu sitter man här och funderar på om det är vettigt att sova 2h innan man drar på Corona och leker bartender. Är inte bara lite skeptiskt då det är veckan innan löning och tisdagarna ännu inte är inrutade ordentligt hos Umeås festelit.. Men det är pengar in, och pengar in behövs..

Har äntligen beställt nya delar till Loce så nästa vecka blir det till att boka servicetid och få ordning på alla småskavanker.. (eller de jag har råd med iaf..)
Pengar kommer det kosta, det är iaf jävligt säkert. Budgeterat ca 4000 för hela kalaset.. men det kan nog springa iväg bra mycket mer om man inte håller i tömmarna..

Just nu´s enda verkliga tokbesvikelse är den kommande helgen. Sedan länge planerad, kompromissad och efterlängtad. Äntligen lite natur, lite stillhet, lite äventyr. Rykande kaffe, kall klipphäll, underbara höstlöv och bara njutning...
Men ack nej... Jobb, studier och gud vet vad kom imellan och L ställde in..
Men jag förstår.
Klart jag förstår...
...på samma sätt man förstår att man inte kan åka mer bräda när man brytit benet.
Det betyder däremot inte att det gör mindre ont...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0