Tänd ett ljus för minnet av min studiediciplin

..Ja jag vet att jag är hemsk, känslokall och fruktansvärd.
Men jag bli alltid så jävla anti så fort hela det svenska folket ska engageras i något minnesprojekt över någon som redan är död, och till på köpet så nämns tidigare offer inte med en mening!?
För satan, när ska folk inse att världen är FULL av idioter som den här senaste mördaren dom grävt fram?
När ska det sluta komma som en nyhet (och 581 aftonbladet-löp) att mänskligheten har en hel del dysfunktionella element som springer omkring och har ihjäl folk och annat spännande?
Engla mig hit och Engla mig dit, visst fan är det tragiskt att en liten flicka fallit offer för en störd människa, men ska jag gå till aktion och visa engagemang bara för att det råkar hända i lilla Sverige, och det råkar basuneras ut över samtliga kvällstidningar?

Kan sätta min vänstra pungkula på att en ytterst liten procent av alla ljuständande medmänniskor inte skulle rört en min och inte ens tittat åt en tändsticksask om historien varit 50 gånger hemskare men utspelat sig i.. säg Afrika?

Nej just det.. glömde.
Dom är ju inte SOM OSS.
För negrerna slår ju ihjäl varandra titt som tätt för att det ligger i deras RAS..

...Eller hur var det nu?

Vila i frid, alla ni som gått bort utan att förtjäna det.
Och vrid er i plågor, journalister..







Kommentarer
Postat av: Thomas

spot on

2008-04-16 @ 02:45:34
Postat av: Anonym

Fast att engagera sig i något är bättre än att inte engagera sig i något alls. Engla fallet tog sig in i mångas hjärtan. Jag håller med... det finns hur mycke som helst tragiskt att engagera sig i, bara Surahammar mordet för några veckor sedan på en mamma å hennes barn nämndes ju knappt...och det är media som bestämmer vad som är av vikt... Men vi lever i vårat, som vi tror, trygga Sverige. Och så händer sånthär i byn brevid, då en liten flicka bara ska cykla hem från sin träning... Som en dålig Wallander film..Klart folk blir berörda!!

2008-04-16 @ 14:47:11
URL: http://leeilas.blogg.se
Postat av: Anonym

sen att vissa ska tjäna pengar på alla tradgedier är ju åt helvete och en diskussion i sig...

2008-04-16 @ 14:49:11
URL: http://leeilas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0