Computers

Why do I keep something so valuable on a fucking harddrive?

Last night I as usual had a fight with the worst fucking program ever made, iTunes.. and I cant say that it was it that caused it but later that night when my computer had restarted on its own three times my external hardrive had fucked up.
Approx 200Gb of music... Gone.
130Gb of pictures (of which I have no back up of the ones taken later than last spring..) ....Gone
Series, Movies... Gone.
All Documents, like CV, letters, texts I'v written... Gone.

I just do not understand why.
The catalougs are still there, but instead of being openable and the propper size they are now called "file" 32kb.

Can someone that understands the evils of the computer world tell me why the fuck this needed to happend just before I set out on the road?!

Please.

Sad.



Egentligen vill jag bara bränna mina två ipos shuffles på bål, stämma iTunes på mångmillionbelopp och aldrig, aldrig titta åt dom igen.
Jag menar, vafan, det ska vara så jävla smidigt, bara koppla in, fyll med musik och gå.
VISST!
Nej då!
För har man fler än en dator, eller råkar befinna sig någonannanstans än hemma, ja då måste man TVÅNGSRADERA alla spår på sin spelare innan man kan SYNKRONISERA ipoden med DET NYA BIBLIOTEKET.. Det nya biblioteket måste man förstås lägga in i den nya datorns itunes, vilket inte i helvete tar några minuter som programmet utlovar utan en halv jävla dag!! (oavsett om det är samma spår på samma hårddisk som man använt hundra gånger förut)
Är tekniken för usbminnen för avancerad för hor-itunes? Stoppa in, för över, dra ut, spela?! Vad är svårt???Om man kan utföra samma funktioner med UTFORSKAREN i helvetesWindows borde det väl inte direkt vara kärnfysik att få det att fungera till världens mest sålda spelare??

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.
Döda någon! Döda något, bara ha ihjäl!

Göra grina ut i Aftonbladetrepotage?
Skrika; Vem ska ta ansvar för det här nu?

Bara för att nån vitsig sate ska få komma och säga; "Ja du din dumma jävel!" (eftersom du trots bättre vetande började använda skitprodukterna bara för att spelaren var liten och du fick den gratis. FAN!)



20 min senare;
Har lagt till mappen med musik i "MITT BIBLIOTEK" (för att en mappjävel duger tydligen inte!?)
Fått frågan om jag vill att iTunes ska hämta bildmaterial till min musik.
Vänligt men bestämt huggit ner musknappen så hårt det bara går över NEEEEJ FÖR FAN!!!!
Vad händer?
"Hämtar bildmaterial till musikfiler 1 av 19745"
What?

Hade det här handlat om sex hade du suttit på kåken och fått plocka tvål din lilla sate!
Nej är NEJ, ok?

Och vad händer då?
"Bestämmer kontenuelig uppspelningsinformation"
What?
How about display files and let me work, whore?

It just goes on....

När jag fått nog och avslutat alla satans processer detta helvetesprogram vill utföra får jag till slut upp en lista med iaf en del av min musik.
Markerar en låt, drar den över till vänster och släpper den på min spelare.
Vad händer?
Jo, skiten går i coma i två minuter medans ovan beskrivna processer ska utföras för spelaren. Det ska tydligen SYNKRONISERAS igen! EN LÅT? Ska jag sitta och vänta två minuter för varje låt jag väljer??
ÅÅhAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Hoppas någon har en bra dag iaf, för jag har det då inte.

Ska, om detta härke till ashög kan få in åtminstonde en jävla satans låt på spelaren köra ett mördande bröstpass innan det är dags att gästspela som badvakt igen.
Mest på skoj.
Tyckte jag igår.
Nu kommer jag nacka en unge innan första fikarasten.








Kommentarer
Postat av: Fialinen

Hej babe!
Jag har ju dina bilder från Ramund... Får försöka lägga upp ngra på min blogg...
Haha jo helt sant så nu har jag slutat hoppas på att mankna det och går tillbaka till gammla mönster "Fia the Bitch"
kram

2008-01-28 @ 14:02:02
Postat av: Sandra

ojojoj, du har det inte lätt du! :P Prova att ta några djupa andetag och försöka igen om en månad så går det nog bättre då ska du se ;)

2008-01-29 @ 12:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0