Pirat-dagen

Idag, den femte november, har utlysts som något av en “kom ut som pirat”-dag.

Nu är det ju så att jag konsekvent aldrig publicerar namn, vilket gör det här lite meningslöst, men jag vill ändå uppmuntra trenden..

Jag heter Firemonkey och jag är pirat.
På grund av ett regelverk som inte har en chans att hänga med i utvecklingen och en intensiv ovilja hos makthavarna att ta till vara våra grundlagsskyddade intressen, (så som fri kommunikation, vilket vissa fortfrande tycks ha missat totalt.. Läs, häpna, och läs sedan detta och tacka din lyckliga stjärna för att det finns ett par människor med något i huvudet) så framstår genast piratpartiet som ett inte bara lockande, men på grund av den lilla påverkan som en röst till höger eller vänster kan göra, närmast som ett självklart val.
Som avslutning vill jag nämna det mantra som varje logiskt tänkande människa borde omfamna;
"Jag tror på människans rätt till privatliv, på rätten att få kommunicera utan att vara avlyssnad, och på att omfamna ny teknologi istället för att försöka kväva den. Det finns det många fler därute som gör. Träd fram, ni också."

Jag tackar en av mina favoritbloggare för att ha gjort mig uppmärksam på detta och uppmanar alla er andra att följa vårt exempel.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0